Klassenarbeiten kostenlos
6. Klasse / Englisch
Betty: | Bitte sage der Verkäuferin, dass ich ein neues T-Shirt brauche. |
Sue: | Excuse me, my friend _____________________________________________ |
Assistant: | What size does she need? |
Sue: | Welche __________________________________________________ |
Betty: | Ich bin mir nicht sicher. Ich glaube Größe S. |
Sue: | She isn´t _______________. She ______________________________. |
Assistant: | Here are two in the right size. She can try them on. |
Sue: |
_________________________________________________________________ _________________________________________________________________ |
Betty: | Ich mag das rote T-Shirt lieber als das blaue. Frag bitte, wie teuer es ist. |
Sue: |
_________________________________________________________________ _________________________________________________________________ |
Assistant: | It´s £ 17.95 |
Sue: | _________________________________________________________________ |
Betty: | Das ist zu teuer. Bedanke dich bitte bei der Verkäuferin, und dann lass uns gehen. |
Sue: |
_________________________________________________________________ _________________________________________________________________ |
Betty wants to buy a t-shirt but she can't speak English.
Translate for her.
Betty: | Bitte sage der Verkäuferin, dass ich ein neues T-Shirt brauche. |
Sue: | Excuse me, my friend needs a new t-shirt. |
Assistant: | What size does she need? |
Sue: | Welche Größe brauchst du? |
Betty: | Ich bin mir nicht sicher. Ich glaube Größe S. |
Sue: | She isn´t sure. She thinks size S. |
Assistant: | Here are two in the right size. She can try them on. |
Sue: |
Hier sind zwei in der richtigen Größe. Du kannst sie anprobieren. |
Betty: | Ich mag das rote T-Shirt lieber als das blaue. Frag bitte, wie teuer es ist. |
Sue: | She likes the red t-shirt better than the blue one. How much is it? |
Assistant: | It´s £ 17.95 |
Sue: | Es kostet £ 17.95. |
Betty: | Das ist zu teuer. Bedanke dich bitte bei der Verkäuferin, und dann lass uns gehen. |
Sue: | That´s too expensive. Thank you for your help. Goodbye! |
Relative Clauses: Fill in: which, who, whose
What have/haven’t they done?
Write it down in present perfect.
Read the following text. Ask for the underlined information.
normally | today | |
1. | get up / 7 o’clock | sleep |
2. | go /school / 8:30 | have / breakfast / bed |
3. | Maths / have got / 2 o’clock | have / lunch / bed |
4. | in the afternoon / play / football | read / book |
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
Ben is ill. He can’t go to school. Write about a normal day in Ben’s life.
What is different when he is ill? ill= krank
normally | today | |
1. | get up / 7 o’clock | sleep |
2. | go /school / 8:30 | have / breakfast / bed |
3. | Maths / have got / 2 o’clock | have / lunch / bed |
4. | in the afternoon / play / football | read / book |
Start like this:
1. Usually Oliver gets up at …., but today he is…. .
2. On most days ….
Weitere Materialien
Grammatik
Inhalte auswählen
Informationen